Plattegrond en ramen vm. kerk OLV van Altijddurende Bijstand, Kerkrade-Heilust - Jacques Vonk

Plattegrond en ramen vm. kerk OLV van Altijddurende Bijstand, Kerkrade-Heilust

Limburg is niet bepaald zuinig geweest op overblijfselen uit het mijnverleden.  Nu ook steeds meer kerken worden gesloten of afgebroken, is het verheugend dat deze kerk een multi-culturele functie heeft gekregen en de ramen van Jacques Vonk daarin zijn gespaard. Zo blijven ze voor bezoekers toegankelijk.
Voor de kerk mocht Jacques Vonk in 1956 de ramen ontwerpen: 24 (waaronder twee driedubbele) in totaal. Ze bevinden zich boven de hoofdingang, in de doopkapel,  in de rechter- en linkerzijbeuk, in de rechter- en linker- dwarsbeuk en op het priesterkoor.
Op de plattegrond nrs. 1 – 20, voorstellend:

Raam 1 Christus als wereldrechter

Raam 11 Pietà: De afname van het kruis                             Raam 17 Droom van Jozef (boven)
                                                                                                       Visitatie (midden)
                                                                                                       Annunciatie (beneden)