De laatste werken - Jacques Vonk

sign / jaar….zonder sign. / jaar
materiaal…..acryl
formaat…….67 x 50 cm.

Deze afbeeldingen van de laatste werken van Jacques Vonk uit 1997 - hij overleed in 2000 - werden onlangs ter beschikking gesteld door Gert Hofsink uit Ermelo, initiatiefnemer van de Ermelose Kunstroute in die tijd. Hieraan namen patiënten deel uit vier Ermelose instellingen met verschillende ziektebeelden. Jacques bracht daar, in Veldwijk, zijn laatste levensjaren door omdat hij aan depressies leed, zoals vaker in zijn leven.  Een interview met hem werd op 4 november 1999 door Tineke Idema gepubliceerd in Ermelo’ s Nieuwsblad met deze foto van de toen 76-jarige Jacques.
Gert Hofsink: “Het was bijna vanzelfsprekend dat Jacques Vonk, als bekend kunstschilder, aan de kunstroute meedeed. Na ruim 20 jaar houdt hij mij nog steeds bezig. Ik ging op zoek naar Jacques Vonk en kwam bij de website uit waar al zijn werken op staan
De twee schilderijen waarmee hij in 1998 en 1999 aan de kunstroute deelnam, zijn nog in mijn bezit. Ik zou het fijn vinden als mensen die net als ik zijn werk waarderen, hiervan kennis kunnen nemen.”
Wat een ontdekking! De Stichting wil graag de laatste werken van Jacques Vonk aan de website toevoegen. Schilderijen waarbij hij zeker heeft teruggedacht aan Carnaval in Limburg dat hem zo vaak in zijn leven heeft geïnspireerd.